Hela sommaren turnerar Aftonbladet landet runt I sommar kommer den att synas på 20 olika platser och längs landets vägar. Aftonbladets miljonsatsning i sommar visades för första gången på Gröna Lund i Stockholm i går: En vit, jättelik lastbil som kan vikas ut. Vårt mål är att träffa våra läsare och att våra läsare ska känna att de träffat oss, säger Anna Vegerfors, reklamchef och ansvarig. Trailern är 20 meter lång och den väger 20 ton. När den är parkerad och väggarna skjutits ut är den nio meter bred. När så ena långsidans väggar viks upp har man också fått en scen. Vi kan ha artister som uppträder där, säger Anna Vegerfors. Där lastbilen stannar är alla välkomna att lyssna på musik från MTV, spela tv-spel, surfa på internet eller skicka e-mail. Det finns tre olika datastationer. Bar och färska tidningar Det finns också en liten bar med läsk. Dagsfärska tidningar kommer alltid att finnas. Det är bara att komma och hämta och läsa och träffa olika människor från Aftonbladet, säger Anna Vegerfors. De fem som jobbar ombord har till uppgift att ta hand om, visa och svara på frågor. De är Anki Forsbom, 26, som går en fotografisk utbildning, Janet Pers, 26, som just avslutat samma utbildning på Kurlturama, Joakim Gellner, 28, normalt frilansande inslagsproducent på SVT, Cilla Lundqvist, 25, som just kommit hem efter två års affärsjobb i England och Fredrik Wachtmeister, 25, studerande. Alla är de överens: Det blir en kanonsommar.
Christer Glenning sätter betyg på trailern Läs mer - alla nyhetsartiklar ur dagens Aftonbladet: |