Lars Johan Hierta På internet sedan 1994  
AftonbladetNöje
TISDAG 26 SEPTEMBER 2000
 
  

Alsings mackor ska rädda ”Big Brother”

Alsing Nu smörar han för tittarna.
Foto: SOFIA EKSTRÖM
Kanal 5 väntar.
  På att ”Big Brother” ska bli den stora tittarsuccé kanalen hoppas på.
  Under tiden säljer Adam Alsing mackor.

  Nej, han extraknäcker inte.
  Att sälja smörgåsar på Stureplan i centrala Stockholm ingår i programledaren Adam Alsings, 31, jobb.
  Veckans uppdrag för deltagarna i Kanal 5:s dokusåpa ”Big Brother” är att göra smörgåsar. Bagels på morgonen, baugetter på eftermiddagen.
  Varje dag måste försäljningen inbringa minst 500 kronor.
  – Deltagarna ska aktiveras, annars blir de apatiska, förklarar Adam Alsing.

Krigar om tittarna
  Självklart får inte deltagarna själva sälja sina bakverk.
  De är inlåsta och övervakade på Kvarnholmen i Stockholm, precis som vanligt.
  ”Big Brother”, som är Kanal 5:s största satsning någonsin, visas varje vardagskväll – samtidigt som TV 3 sänder ”Baren”.
  Kampen mellan de två dokusåporna är stenhård. Båda programmen ses i snitt av ungefär 200 000 tittare varje kväll.
  TV 3 hävdar att de vinner kriget om tittarna. Det hävdar Kanal 5 också.
  – Vi slår ”Baren” varannan dag. Det här är en succé, säger Adam Alsing.

Tobias Lindner


Tipsa Aftonbladets nyhetsredaktion: ettan@aftonbladet.se
telefon: 08-725 2000
fax: 08-600 01 77


   

   
  MER NÖJE