|
Alsings mackor ska rädda Big Brother
På att Big Brother ska bli den stora tittarsuccé kanalen hoppas på. Under tiden säljer Adam Alsing mackor. Nej, han extraknäcker inte. Att sälja smörgåsar på Stureplan i centrala Stockholm ingår i programledaren Adam Alsings, 31, jobb. Veckans uppdrag för deltagarna i Kanal 5:s dokusåpa Big Brother är att göra smörgåsar. Bagels på morgonen, baugetter på eftermiddagen. Varje dag måste försäljningen inbringa minst 500 kronor. Deltagarna ska aktiveras, annars blir de apatiska, förklarar Adam Alsing. Krigar om tittarna Självklart får inte deltagarna själva sälja sina bakverk. De är inlåsta och övervakade på Kvarnholmen i Stockholm, precis som vanligt. Big Brother, som är Kanal 5:s största satsning någonsin, visas varje vardagskväll samtidigt som TV 3 sänder Baren. Kampen mellan de två dokusåporna är stenhård. Båda programmen ses i snitt av ungefär 200 000 tittare varje kväll. TV 3 hävdar att de vinner kriget om tittarna. Det hävdar Kanal 5 också. Vi slår Baren varannan dag. Det här är en succé, säger Adam Alsing. Tipsa Aftonbladets nyhetsredaktion: ettan@aftonbladet.se telefon: 08-725 2000 fax: 08-600 01 77 |
|